گرانی بازار تعمیرکاران لوازم خانگی را هم داغ کرد
نوشته شده توسط : Miladr

گرانی‌های اخیر لوازم خانگی و خدمات پس از فروش ضعیف، باعث افزایش مراجعات مردم برای تعمیر لوازم خانگی شده است. آمارها نشان می‌دهد‌ میزان مراجعات مردم برای تعمیر لوازم خانگی تا ۹۰ درصد افزایش داشته است.

 

تصلا- دبیر انجمن صنفی توزیع‌کنندگان لوازم‌ خانگی تهران می‌گوید: رشد قیمت‌ها سبب شد در بازار شاهد افزایش حدود ۹۰ درصدی مراجعات افراد برای تعمیر لوازم خانگی به جای تعویض باشیم.

اکبر پازوکی معتقد است در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت‌ها کالاهای موجود در بازار مشتری ندارند و خریداران این روزهای بازار اکثریت افرادی هستند که برای خرید جهیزیه اقدام به خرید کرده‌اند.

تعمیر لوازم خانگی با گارانتی و خدمات پس از فروش ضعیف

mjl4wtpvpa6y.jpeg

گارانتی‌ها و خدمات پس از فروش ضعیف معضل دیگر بازار لوازم خانگی و الکترونیک در ایران است. خدمات پس از فروش ضعیف اغلب برندها و تولیدکننده‌ها، میزان مراجعات مردم به تعمیرکننده‌های متفرقه را بیشتر کرده است و باعث شکل‌گیری سوء استفاده در این بازار شده است.

یک تعمیرکار لوازم خانگی در این زمینه می‌گوید: بعد از گرانی‌های اخیر لوازم خانگی تعمیرات لوازم خانگی چندین برابر شده است و مشتری اصرار دارد با کمترین هزینه وسیله موجود را تعمیر و قابل استفاده کند.

وی ادامه می‌دهد: گارانتی‌های لوازم خانگی اغلب بی‌استفاده و بدون کاربرد برای مشتری است؛ چرا که برای کوچک‌ترین مشکل و خرابی هزینه بالا از خریدار به بهانه‌های مختلف اخذ می‌شود و مشتری ترجیح می‌دهد تعمیرات لوازم خانگی را با هزینه کمتر را جست و جو کند.

بازار داغ تعمیر لوازم خانگی با تعمیرکاران غیرمجاز

sm9chomkm70w.jpeg

افزایش مراجعه مردم برای تعمیر لوازم خانگی باعث سوء‌استفاده در این بازار و افزایش تعمیرکاران غیرمجازی شده که بدون داشتن مجوز و تخصص لازم اقدام به فعالیت کرده‌اند.

این تعمیرکاران غیرمجاز اغلب با تعویض بی‌جا و یا استفاده از قطعات بی‌کیفیت باعث افزاش هزینه‌ها و نارضایتی مشتریان می‌شوند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی کرج می‌گوید: گرانی ارز و لوازم خانگی باعث شد دلالان در صنف تعمیرکاران لوازم خانگی از این موضوع سوءاستفاده کنند.

قربانعلی کریمی افزود: با توجه به اوضاع بازار با مشکلات عدیده‌ای از جمله مشکل گرانی قطعات و مدیریت نشدن فروش قطعات روبرو شده‌ایم که این موضوع هم برای شهروندان و هم برای خودمان مشکل‌ساز شده است.

وی با اشاره به افزایش تعمیرکاران غیرمجاز افزود: وجود تعمیرکارانی که به طور غیرقانونی اقدام به تعمیر لوازم خانگی می‌کنند، باعث شده واحدهای تعمیراتی وسایل خانگی آسیب‌های زیادی ببینند.

 

رشد قیمت سرسام‌آور لوازم خانگی داخلی و خارجی

با ممنوعیت واردات لوازم خانگی، لوازم خانگی داخلی رشد قیمتی فراتر از قدرت خرید مصرف‌کننده تجربه کرد.گزارش‌های میدانی از بازار لوازم خانگی حاکی از افزایش ۳۰ تا ۵۵ درصدی قیمت‌ها در این بازار در خوشبینانه‌ترین حالت است.این افزایش قیمت برای لوازم خانگی برندهای خارجی که اغلب به صورت قاچاق در بازار هستند، بیش از ۱۰۰درصد و در مواردی تا ۲۰۰ درصد بوده است.

مطابق آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست امسال شرکت‌های داخلی ۲۱۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه تلویزیون تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۴۹.۴ درصدی داشته است.

همچنین تولید یخچال و فریزر با رشد ۷.۹ درصدی به ۳۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه و ماشین لباسشویی با رشد ۱۱۵.۱ درصدی به ۲۰۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید. با این وجود این افزایش تولید منجر به کاهش قیمت‌ها در این بازار نشده است.

 

ادامه مطلب

 

مصرف‌کننده ایرانی در حسرت گارانتی
روش هایی ساده برای شارژ مودم




:: برچسب‌ها: لوازم_خانگی , تصلا , گرانی , تعمیر , گارانتی , ارز , مصرف_کننده ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: